Kauhavan Vesi Oy ottaa tammikuun aikana käyttöön häiriötilanteiden tekstiviestipalvelun kotitalouksille
Kauhavan Vesi Oy ottaa yhdessä yhteistyökumppaninsa kanssa käyttöön tehokkaan viestintäsovelluksen, jolla voidaan nopeasti tiedottaa kaikenlaisista vika- ja häiriötilanteista.
Vuodesta 2009 lähtien toiminut tanskalaislähtöinen ohjelmistoyritys Blue Idea on kehittänyt digitaalisen viestintäsovelluksen, jonka avulla kunnalliset toimijat ja yritykset voivat mm. tekstiviestien välityksellä kertoa yksittäiselle henkilölle kuinka tulee toimia ongelmien sattuessa. Palvelun kautta lähetetään vuosittain yli 50 miljoonaa tekstiviestiä erilaisissa häiriötilanteissa.
Tekstiviestin suurimpia hyötyjä ovat nopea tavoitettavuus sekä turvallisuus. Ne ovat Internet-yhteydestä riippumattomia, joten henkilö voidaan tavoittaa hänen sijainnistaan riippumatta. Monesti on tarpeen tiedottaa vain yhtä kaupunginosaa tai katua, ja se voidaan tehdä juuri SMS Servicen kautta. Lisäksi viestintää saadaan automatisoitua esimerkiksi nettisivujen päivityksen osalta.
Palvelu toimii helposti ja jos asukkaalla on julkisesti saatavilla oleva puhelinnumero, asukkaan ei tarvitse tehdä mitään. Mikäli taas asukkaan käytössä on työ- tai salaisen liittymän puhelinnumero, on numero rekisteröitävä erikseen verkkosivuilla, jotta häiriötilanneviestejä voi vastaanottaa. Myös vuokra-asunnon, vapaa-ajan asunnon ja kesämökin omistaja tai ikä-ihmisen omainen voi rekisteröidä puhelinnumeronsa Kauhavan alueella sijaitsevaan osoitteeseen, mikäli vakituinen koti-osoite on jossain muualla.
Lähetämme tekstiviestin automaattisesti yli 16-vuotiaille asukkaille, joiden puhelinnumero ja osoite on julkinen. Huomioithan, että emme saa osoitetta operaattorilta, vaikka puhelinnumero on julkinen, jos osoitetta ei löydy esimerkiksi numerotiedustelun kautta. Voitte rekisteröityä kotivujemme kautta palvelun käyttäjäksi täällä.